Een officieel erkend record door Guiness: het Indiase film- en platenlabel T-Series heeft als eerste ter wereld meer dan honderd miljoen abonnees op YouTube.

Op het kanaal van T-Series zijn onder andere nieuwe muziek, filmtrailers en interviews te zien en te beluisteren. Bollywood, de filmindustrie in India, is een miljardenindustrie. Er zijn meer films in India uitgebracht dan in Hollywood.

Spannende strijd

Begin 2019 was T-Series met de Zweedse YouTuber PewDiePie betrokken in een strijd om de meeste abonnees te behalen. In maart 2019 passeerden beide kanalen ongeveer tegelijk de grens van negentig miljoen abonnees.

Wereldwijd werden stunts uitgehaald om het aantal abonnees voor de Zweed te verhogen, waarbij de slogan ‘Subscribe to PewDiePie‘ werd gebruikt. Eind april 2019 gaf de man die achter het PewDiePie-kanaal zit, Felix Kljellberg, aan zijn volgers te stoppen met de stunts. De aanleiding daarvoor was de aanslag op twee moskeeën in Nieuw-Zeeland, waarbij vijftig mensen om het leven zijn gekomen. De verdachte van de aanslagen, Brenton Terrant, zou naar PewDiePie hebben verwezen.

Share.
Exit mobile version