Close Menu
Hindoestanen Be Like
    Facebook X (Twitter) Instagram
    maandag, 1 september, 2025
    • Home
    • Nieuws uit Nederland
    • Nieuws uit Suriname
    • Nieuws uit India
    • Justitie & Politie
    • Adverteren
    • Contact
    Facebook Instagram TikTok X (Twitter) LinkedIn
    Hindoestanen Be Like
    • Home
    • Nieuws uit Nederland
    • Nieuws uit Suriname
    • Nieuws uit India
    • Justitie & Politie
    • Adverteren
    • Contact
    Hindoestanen Be Like
    Home » Dansbewegingen van Savita Singh zorgen voor storm aan reacties
    Entertainment

    Dansbewegingen van Savita Singh zorgen voor storm aan reacties

    AdminBy Admin3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Het optreden van Savita Singh tijdens het Milan Summer Festival heeft de Hindoestaanse gemeenschap flink verdeeld. Waar sommigen het optreden zien als artistieke expressie en een stukje Caribische cultuur, ervaren anderen het juist als aanstootgevend en ongepast.

    Kritiek van Shashi Roopram

    Het debat begon toen Shashi Roopram op TikTok zijn kritiek uitte. Volgens hem ging Singh tijdens haar optreden te ver: “Het is schaamteloos wat zij doet. Ze loopt te droogneuken, terwijl er kinderen en grootouders aanwezig waren.” Roopram vond het optreden niet passen bij een familie-evenement als Milan.

    Zijn woorden zorgden voor een golf aan reacties. En die waren allesbehalve eenduidig.

    Altijd al willen koken op een Chulha? Scoor nu je eigen Chulha op www.doekaan.nl

    Verdeelde stemmen uit de gemeenschap

    Sommige volgers sloten zich direct bij Roopram aan. “Niet normaal dit, vooral als je met je broers of zonen naar zoiets moet kijken.” schreef iemand. Een ander merkte op: “Ik ben fan van Savita en geniet altijd van haar optredens. Maar dit keer was ik geschrokken van haar outfit. Ik heb haar vaker gezien en toen was het anders.”

    Maar er waren ook tegengeluiden. “Dit is niet droogneuken, dit is winen.” reageerde een ander. “In de Caribbean is dit heel normaal. Savita neemt haar roots mee in haar act.” Iemand anders vond de verontwaardiging overdreven: “Heel vaak ben ik het met jou eens, Shashi, maar nu niet. Iedereen wist dat zij zou optreden en wat zij draagt. Als je dat schokkend vindt, moet je gewoon wegblijven.”

    Weer anderen probeerden de discussie te relativeren: “Mensen, het is anno 2025. Word wakker. Dit is tegenwoordig heel normaal! De grootste bomen vangen de meeste wind.”

    De discussie maakt duidelijk dat er binnen de Hindoestaanse gemeenschap verschillende perspectieven bestaan. Waar de een de nadruk legt op normen, waarden en familietradities, zien anderen het juist als vrijheid, kunst en culturele expressie.

    Hindoehaat: waarom blijft het stil?

    Wat Roopram misschien nog het meest raakte, was niet zozeer de felle kritiek die hij ontving, maar de enorme betrokkenheid bij dit onderwerp in vergelijking met andere, veel ernstigere kwesties. Hij wijst erop dat de Hindoestaanse gemeenschap soms dagenlang in de ban kan zijn van een optreden of kledingkeuze van een artiest, maar dat dezelfde energie vaak ontbreekt wanneer Hindoes wereldwijd slachtoffer worden van haat en geweld.

    In India, Pakistan en Bangladesh worden Hindoes regelmatig slachtoffer van vervolging, verkrachting of moord, puur vanwege hun geloof. Ook in landen als Suriname en Nederland is er sprake van discriminatie of subtiele vormen van uitsluiting. Toch blijft het op sociale media vaak opvallend stil wanneer dit soort tragedies plaatsvinden. “Waarom wel massale chaos om een optreden, maar niet wanneer Hindoes afgeslacht worden? Waar blijft diezelfde verontwaardiging?” vraagt Roopram zich af.

    Zijn boodschap raakt daarmee een gevoelige snaar: de prioriteiten binnen de gemeenschap. Is er te weinig bewustzijn en solidariteit rondom het thema hindoehaat? En waarom lijkt vermaak vaker de boventoon te voeren dan serieuze maatschappelijke problemen?

    Geen eenduidige mening

    Het verhaal van Savita Singh en de reacties op Roopram laten zien dat er niet één waarheid is. Voor de een was het optreden grensoverschrijdend en ongepast, voor de ander juist een normale culturele expressie. Wat vaststaat: het optreden heeft een discussie op gang gebracht over kunst, cultuur en identiteit in de Hindoestaanse gemeenschap – en die discussie is nog lang niet voorbij. Laat op onze Facebookpost achter wat jij ervan vindt!

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleSavita Singh en Dewindersingh zorgen voor kippenvelmoment tijdens Milan 2025
    Next Article Hindoestaanse gemeenschap in rouw: Aruna Ramkhelawan (Larkan ki Mai) overleden

    Gerelateerde Artikelen

    Savita Singh zingt bhajans in mandir in Nederland

    Lees meer

    Rouwbezoek en afscheidsplechtigheid voor Aruna Ramkhelawan bekendgemaakt

    Lees meer

    Dochter neemt afscheid van Aruna Ramkhelawan: “Wij zijn voor altijd, mama”

    Lees meer
    • Facebook
    • Instagram
    • TikTok
    • Twitter
    • LinkedIn
    About
    About

    Actualiteiten website voor Hindoestanen

    Social media:

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn TikTok
    Popular Posts

    Savita Singh zingt bhajans in mandir in Nederland

    Jairzinho ‘Bigi Boy’ Rozenstruik kroont zich tot eerste zwaargewichtkampioen bij Dirty Boxing

    Rouwbezoek en afscheidsplechtigheid voor Aruna Ramkhelawan bekendgemaakt

    Copyright © 2024. Designed by Red Element.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Beheer cookie toestemming
    Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
    Functioneel Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}